Kid's Concept får Selfridges som ny lekkamrat

Trots en pågående pandemi har Kid’s Concept hittat nya vänner på distans. Under slutet av oktober skrevs ett avtal med det välkända, engelska företaget Selfridges. Med miljöfokuserade och säkra barnprodukter som gemensamt intresse kan det svenska leksaksföretaget snart hittas i Selfridges flagship store i London.

På grund av den rådande pandemin har mammor och pappor världen över behövt hålla sina barn hemma. Detta har resulterat i att försäljningen av leksaker och barnrumsinredning har ökat kraftigt senaste halvåret, något som även det Boråsbaserade företaget Kid’s Concept har märkt av.

Ett skepp kommer lastat
- Det är så roligt att äntligen få skicka iväg första lasten till Selfridges. De var ute efter ett nytt leksaksvarumärke och hade hört om oss via andra butiker i England. Så de tog kontakt med oss i somras och nu, bara några få månader senare, så är mängder av leksaker på väg, säger Peter Nordström, säljare på Kid’s Concept.

Miljö som gemensamt intresse
Det svenska varumärket kommer inte bara kunna shoppas online, utan även i deras flagship store i London. Den välkända kedjan kommer även att lägga till flera av företagets produkter i deras Project Earth Collection med fokus på miljö och hållbara produkter.

- Det är otroligt kul att vara representerad i en av Englands mest välkända varuhuskedjor. Finns nog ingen som inte känner till Selfridges med sina ikoniska gula papperspåsar. Bättre skyltfönster kommer vi knappast få i centrala London. Att de dessutom, precis som vi, har ett miljöfokus är otroligt viktigt att för oss. Det var många intyg och certifikat som fick skickas över. Men då detta är något vi alltid är noga med så var det inget nytt för oss, berättar Peter.

Full fart i verkstaden
Till följd av den kraftiga försäljningsökningen, i kombination med världsläget, har Kid’s Concepts fabriker inte hunnit med. Varumärket arbetar därför hårt just nu med effektivisering och utveckling för att kunna möta alla önskningar om nya samarbeten som kommer in.

- Vi är lyckligt lottade som jobbar med produkter som har förgyllt barnens tillvaro under denna beklämmande tid. Det höga trycket har dock resulterat i att vi inte hunnit hantera alla nya kundförfrågningar vi önskat. Något vi nu under Q4 får försöka jaga ikapp. Sen är det givetvis ytterst viktigt för oss att kunna serva redan befintliga kunder med högsta möjliga service. När vi på Kids Concept hittar en ny kompis är målet att vårda vänskapen väl så att den håller lång tid framöver, säger Peter.

Hej och välkommen!
Välj språk nedan: